BRCGS S&D gecertificeerd
Deskundig advies
Duizenden artikelen direct uit voorraad
Prijzen excl. BTW Prijzen incl. BTW
Assortiment
Boozyshop
De selectie is aan uw winkelwagen toegevoegd.

Projectinformatie

Boozyshop is een webwinkel in cosmetica uit Hulst, opgericht in 2008. Het doel van Boozyshop is om mooie make-up en verzorgingsproducten van merken die je niet of nauwelijks vindt in de Nederlandse winkels, tegen betaalbare prijzen, samen te voegen in één webshop. En dat is gelukt, Boozyshop is op dit moment nummer één in haar soort en won onlangs de FD Gouden Gazellen Award. De visie van Boozyshop is dat online make-up shoppen een feestje moet zijn. De collectie van Boozyshop is altijd up-to-date en bevat de nieuwste merken en producten van over de hele wereld. Boozyshop staat voor een snelle levering, persoonlijke service en net dat beetje extra wat men niet verwacht.

Werkwijze

Weststrate is samen met Boozyshop op zoek gegaan naar een verpakkingsoplossing. Allereerst heeft Weststrate de huidige verpakking bekeken en onderzocht waarin verbeteringen konden worden gemaakt. Voor de ontwikkeling van het eindproduct, heeft Weststrate eerst een mal vervaardigd. Vervolgens heeft Boozyshop een proefverpakking ontvangen om een beeld te vormen van hoe de verpakking eruit kan komen te zien. Het prototype is door Boozyshop getest op functionaliteit en efficiëntie waarna zij de verpakking van hun keuze hebben geselecteerd. Vervolgens zijn logo’s aangeleverd voor de bedrukking van de doos en Weststrate heeft hiervan een professioneel ontwerp gemaakt. Tot slot, is er een nieuwe proefverpakking met de gekozen bedrukking gemaakt. Toen alles naar wens was, heeft Weststrate het eindproduct geproduceerd.

Klantwens

Boozyshop en Weststrate zijn gaan samenwerken aan een nieuwe verpakking, een nieuwe verzenddoos voor cosmetica. Voorheen had Boozyshop een standaard bruine kartonnen doos. Deze verpakking sloot niet aan bij de huisstijl van Boozyshop.
De webshop is roze vormgegeven en de klant wordt van begin tot eind in zijn aankoopproces begeleid. Echter, het enige manco in het moment van bestelling tot levering was de bruine kartonnen doos waarin de producten geleverd werden.
De wens van Boozyshop was een verpakking die binnen hun visie en huisstijl past, zodat bij het uitpakken van het bestelde product een wow-effect ontstaat bij de klant, die aansluit op de webshopbeleving. Vanwege de vele bestellingen en gebrek aan opslagruimte, bestond daarnaast de wens voor een functionele verpakking waarmee Boozyshop efficiënt kan werken.

Resultaat

Het eindresultaat is een verpakking op maat geworden, waarbij de onderkant zo ontworpen is dat de doos snel in elkaar kan worden gevouwen. De doos is wit van kleur met roze bedrukking, waardoor het logo van Boozyshop er mooi uitspringt. Enerzijds is de doos functioneel en efficiënt in gebruik, anderzijds draagt de doos bij aan de shopping experience en wordt er een echt wow-effect gecreëerd bij de klant. De nieuwe verpakking valt op en dat maakt Boozyshop onderscheidend. Verder heeft Weststrate ook bureaus van Vepa geleverd en het kabelmanagement verzorgd.
Boozyshop is zeer tevreden met de verpakkingsoplossing en de service van Weststrate. Andere verpakkingsvragen legt Boozyshop ook bij Weststrate neer, zoals de aanvraag voor een nieuw verpakkingsformaat voor de feestdagen. Voordeel is dat Boozyshop haar verpakkingen tegenwoordig groot kan inkopen, want Weststrate beschikt over twee distributiecentra met geconditioneerde opslagruimte zodat Boozyshop op afroep kan bestellen en nooit zonder verpakkingen komt te zitten.

Projectfoto's

1
Neem contact op met Maikel Simonse onze accountmanager verpakkingen.

Gebruikte merken in het project voor Boozyshop